Mintaelemzések
Mintaelemzések a GeoIndeX rendszerébe tartozó üzleti térinformatikai adatbázisok bemutatására.
Megye, járás, kistérség, település és utca szintű idősoros elemzések az idő- és térbeli tendenciák vizsgálatához. Tematikus elemzések, a vásárlóerőt befolyásoló tényezők területi különbségeinek vizsgálatához.
Munkanélküliség helyzet változása 2008-2014 között Magyarországon
A munkanélküliségi ráta mértéke (regisztrált munkanélküliek a munkavállaló korú népesség arányában) jó indikátora egy térség versenyképességének, vásárlóerejének. Az ArcAdat adatbázis település szintű, havonta frissülő munkanélküliségi adatainak felhasználásával készült az alábbi két mintaelemzés. A két térképsorozat kistérség illetve település szinten mutatja be munkanélküliségi helyzet térbeli és időbeli alakulását Magyarországon a 2008-2014 időszakra.
Magyar nagyvárosok vásárlóerő térképei
A vásárlóerő mértékét számos tényező befolyásolja, ilyenek az adott városban lakó népesség korösszetétele, a lakosság jövedelmi viszonyai, a lakásállomány összetétele és minősége, de befolyásoló lehet a napközbeni népesség mennyisége és minősége is. Az alábbi térképsorozatok a magyar nagyvárosok településen belüli elemzéseit mutatják a 100×100 utca szintű vásárlóerő adatbázis 2013. évi adatainak felhasználásával.
A legfrissebb megvásárolható adatbázisok 2014. évre vonatkozó adatsorokat tartalmaznak.
Magyarország többi megyeszékhely városának – Békéscsaba, Eger, Kaposvár, Kecskemét, Nyíregyháza, Salgótarján, Szeged, Székesfehérvár, Szekszárd, Szolnok, Szombathely, Tatabánya, Veszprém és Zalaegerszeg – vásárlóerő térképe itt tekinthető meg:
Az elemzések üzleti célú felhasználásának lehetőségeiről érdeklődjön munkatársainknál »
Közösségi alkalmazások a vásárlóerő meghatározásához
Fotómegosztó oldalakra feltöltött fotók nyilvános helyadatai, is segíthet annak meghatározásában hogy oszlik meg a térben egy településen a vásárlóerő. Az alábbi térképsorozat különböző magyarországi településeken a fotómegosztó oldalakra feltöltött képek nyilvános helyadatainak feldolgozásával készültek, és tükrözik a turisták sűrűsödését, mozgását. Az összesített adatok a 100×100 utca szintű vásárlóerő adatbázisban is feldolgozásra kerülnek.







